Inapoi in Romania - Cu drag, pentru Romania

  • Cele mai frumoase gari din Romania (I)

    Foarte mulți dintre noi au trecut printr-o gară frumoasă măcar o dată în viață. Ne-au rămas în minte farmecul aparte și arhitectura cu totul deosebită, chiar dacă unele clădiri prezintă semne de degradare. Privirile indiferente ale autorităților  se ciocnesc câteodată cu aprecierea turiștilor străini pe care, uneori, încearcă să le surprindă splendoarea prin obiectivele camerelor de fotografiat. 

    Vă prezentăm o primă sinteză a celor mai frumoase gări din țara noastră. Vă așteptăm și cu alte recomandări pe care le vom include în materialul următor. 

    Gara Arad

    Sursa foto

    Gara Arad a fost construită în anul 1910 în forma actuală şi este unul dintre cele mai importante puncte de tranzit feroviar din Vestul ţării, atât pentru trenuri cu destinaţii din România, cât şi pentru cele de acces spre alte ţări europene.

    Gara Baile Herculane

    Sursa foto

    Considerată a fi una dintre cele mai frumoase gări din România, Gara Băile Herculane este unul dintre cele mai importante puncte de acces la staţiune, dar şi un monument istoric, ce datează din anul 1886. Realizată în stil baroc, construcţia a fost creată după modelul castelului de vânătoare al împărătesei Maria Terezia.

    Gara Burdujeni – Suceava

    Sursa foto

    Construită în anul 1902, Gara Burdujeni Suceava, din satul Burdujeni este una dintre cele mai frumoase din România. Clădirea cu influenţe baroce a fost modelată după imaginea Gării elveţiene Firbourg, din dorința autorităților române ca aceasta gară de frontieră să nu fie mai prejos decât gara Ițcani (gara corespondentă de pe teritoriul Austro-Ungariei).

    Gara Cluj-Napoca

    Sursa foto

    Gara Cluj-Napoca se înscrie în rândul primelor gări din ţară, fiind inaugurată în anul 1870. Centrul feroviar face legătura cu toate oraşele României, dar şi cu numeroase destinaţii externe.

    Gara Curtea de Arges

    Sursa foto

    Datând din 1898, Gara Curtea de Argeş este una dintre capodoperele arhitecturale ale lui Elie Radu, având numeroase decoraţiuni exterioare şi finisaje deosebite, cu materiale originale.

    Gara Iasi

    Sursa foto

    Gara Iaşi a fost una dintre primele gări funcţionale din România, fiind inaugurantă în anul 1870. Clădirea a fost modelată după Palatul Dogilor din Veneţia şi este una dintre cele mai frumoase reprezentări ale stilului veneţian-gotic din ţară.

    Gara Lunca Ilvei

    Sursa foto

    Este ultima staţie CFR din judeţul Bistriţa-Năsăud. Clădirea de călători din Lunca Ilvei a fost construită in 1934 într-o arhitectură montană. Construcţia este impunătoare şi trainică, realizată din moloane de piatră de granit cioplită, cu bordură-chenar, îmbinată în zidărie aparentă, prin linii şi rosturi foarte bine lucrate. În interior, construcţia este căptuşită cu cărămidă presată şi este acoperită cu ţiglă roşie. Subsolurile, în număr de două, sunt din beton şi se întind sub jumătate din clădire.

    Gara Piatra Neamt

    Sursa foto

    În urmă cu aproximativ 100 de ani, Gara Piatra Neamţ devenea una dintre cele mai importante puncte CFR de pe hartă. Astăzi, clădirea gării este considerate monument istoric.

    Gara Ramnicu Sarat

    Sursa foto

    Terminată în anul 1898, actuala Gara Râmnicu Sărat a fost cea prin care s-a schimbat traseul original al căilor ferate din această zonă. Clădirea a fost realizată de arhitectul Nicolae Michaiescu.

    Gara Sinaia

    Sursa foto

    Gara Sinaia a fost contruită în anul 1913, fiind una dintre cele mai prestigioase clădiri de acest fel, dat fiind faptul că scopul ei iniţial a fost acela de a deservi doar familia regală. Mai mult decât atât, valoarea acestui obiectiv este crescută şi de faptul că aici a fost asasinat I.Gh. Duca, eveniment marcat de o placă comemorativă.

    Gara Suceava Nord (Itcani)

    Sursa foto

    Cunoscută și sub denumirea de Gara Ițcani, este o gară de cale ferată din municipiul Suceava, care a fost construită în anul 1871 în satul Ițcani (pe atunci localitate de frontieră în Austro-Ungaria, iar astăzi cartier al Sucevei). Între anii 1871-1918, Gara Ițcani a fost gară de frontieră austriacă.

    Gara Vatra Dornei Bai

    Sursa foto

    În anul 1910 este ridicată Gara Vatra Dornei Băi, unul dintre cele mai importante puncte de acces la staţiune. Aspectul unic al acestei construcţii o aproie de imaginea unui castel.

    Daca v-a plăcut articolul, vă rugăm să-l distribuiți!

    Surse